weekend wars

Hej. Det var längesen. Jag har drabbats av en del sentimentala känslor idag. Inte såna där ledsna sentimentala känslor, utan glada. Jag blev glad när jag tänkte på hur bra jag har haft det, vilka nära vänner jag har och hur vi fortfarande håller ihop. Hur ljus min framtid är. Jag kanske fick lite perspektiv på mitt liv efter att ha spenderat en månad i ett av Afrikas fattigaste länder trots allt. Good for me. Jag har just bakat en hallonpaj, planerar framtida klädköp och känner mig ovanligt inspirerad. Mycket trevligt såhär en helt vanlig onsdagskväll.

Det är massor med skvaller som jag inte har delgett er och det är dåligt av mig. Tror jag ska lova mig själv att skriva här lite oftare, det kommer ju vara så jävla kul att läsa om ett år eller två. Bara saker som att jag hookade med en bartender i samband med en lökig bigbrother fest, hookade med någon dagen efter att han spytt ner mitt golv med rödvin eller hur sjukt jävla misslyckat i fredags var. Ljuva tonårsminnen att minnas.

Kan ju faktiskt berätta om i fredags nu, det känns inte för avlägset, trots att jag önskar att så var fallet. Jag och Kanin var just hemkomna från Malawi och förutom en hel del gunnar och malawiansk vodka på nyår så var det definitivt inte festmode i Malawi. Självklart är vi taggade på en riktigt helkväll i Stockholm. Det börjar bra på retro där man firade ett år och ölen bara kostade 19 spänn, men det fortsätter inte riktigt lika bra när vi ska bege oss vidare. Kön till laroy är lika lång som vanligt och alla är precis som vanligt där tio minuter innan listan ska stänga. Vakterna är lika dryga och odrägliga som alltid. Efter att ha stått och blivit knuffade likt värdelösa boskap i en kvart kommer vi fram till vakten som meddelar att listan slutade gälla för fem minuter sen och att han inte kommer släppa in oss gratis. FEM MINUTER MEN AJA. På något sätt hamnar vi i kön till nype efter att ha fått höra att vi kan komma in utan att betala inträde. Tjugo minuter senare då vi är totalt nedkylda får vi veta att de värdelösa mupparna som sa att de kunde fixa in oss absolut inte kan det. Då ingen anser det vara värt att betala inträde i Stockholm åker vi alla hem. Så otroligt deprimerande.

Jag har funderat på att ge upp Stockholms nattliv men ska trots detta ta nya tag i helgen. Adidas är ensam hemma och om allt suger så styr vi pyjamasparty hos henne istället med malawi vodka. Alla är bjudna!!!!!!!!!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0