Under your spell

Hade en trevlig söndag. Det var storm och jag drog på mig pälsen och min nya armmuff för lunch och bio med A.

Jag vet inte vilken film du såg Adidas, men denna var ju hur bra som helst. Snygga scener och bra musik.

Lite teaterkänsla på Skandia följt av julklappsletande på Åhléns innan stängning.

Men varför är jag så kall?

Jag kan inte säga någonting fint till honom. Säga att jag vill att han stannar.
Ett jobb på andra sidan jordklotet. Han skulle åka om två veckor, komma hem i mitten av mars.

"Men nu har jag en anledning att stanna, som jag inte hade när jag sökte jobbet. Du".

Jag tittar ner i min caesarsallad. Svävar med blicken, från Muffin Bakery ut till folket på Drottninggatan. Vill inte att han ska åka och försöker formulera meningen i huvudet. För vem är jag att bestämma det?

Säger slutligen att det är helt upp till honom och att jag inte kommer lägga mig i hans val.

Jag sa inte ens att jag hellre vill att han stannnar
.


Kommentarer
Postat av: Coco

bloggaråååå

2011-12-05 @ 20:45:09
URL: http://valentins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0