Reality hits you hard, bro

Hej, det var längesen!

Hänger inte så mycket här, hänger inte så mycket på internet över huvud taget. Men det har hänt en del sen senast.

Jag har gjort om mitt rum. Det är riktigt trevligt där nu och jag har lärt mig hela IKEA:s sortiment nu. Pallrade mig dit en onsdag för att handla ett tv-bord. Det kan jag nog bära hem själv, tänkte jag. Stod snart med inredning för ett nytt rum och insåg att jag tagit mig vatten över huvudet. Det löste sig i alla fall och nu har jag det fint.

Morre hade fest, det var riktigt kul. I alla fall för mig. Minns att jag kom dit väldigt sent och var ganska full. Hade pojken där, han skulle jobba dagen efter men jag och Krantzen tog oss an min vodka. Vi diskuterade på ett djupare plan och han tyckte att det var dags att bli "facebook-official" nu. Lugn tyckte jag. Håller med Blondie, han är som en tjej- och killkompis på samma gång!

Jag hänger mycket med Hjertis. Han är fin och vi har kul ihop. Ibland möter jag upp honom på Mariatorget efter jobbet. Han har alltid med sig en pepparkaka till mig och så brukar vi promenera någonstans. Ta en kaffe, kolla kläder och julklappar.

En eftermiddag på Fåtöljen hade vi det där snacket, snacket om oss ni vet. Jag blir alltid så obekväm av sånt. Det var han som tog upp det. Jag fumlade mest med händerna och visste inte riktigt var jag skulle ta vägen. Vi konstaterade att båda skulle vara kvar i Sverige en tid framöver och att ingen utav oss skulle vilja vara med någon annan. Alltså, vi skulle bli besvikna om den andre nu var med någon annan. Sen gick vi hem och gjorde fisksoppa.

Den natten mötte jag upp honom. Han var full och söt och "Väntade på hörnet vid 7-eleven". Tog vårat deeptalk till en ny nivå och utredde lite hur vi känt hela tiden. Jag berättade om Italienaren och han om sitt ex. Han hade tyckt att jag verkade skeptiskt till en början, vilket jag var. Tydligen hade han aldrig "gått all-in" på en tjej så här förut och middagen var hans sista försök. Jag är glad att han gjorde det.

Hela gårdagen tillbringades med honom. Det var mysigt, gled runt i pyjamas och lämnade bara lägenheten för attt handla mat eller chips. Tänkte sätta oss på en pub och bli lite mysiga men insåg att vädret var alldeles för otrevligt för sådana aktiviteter. Drack lite starkvinsglögg och whiskey och såg Crash istället.

Det är så skönt. Jag behöver verkligen inte ha något överseende alls med honom, jag kan inte säga någonting jag ogillar. Man vill ju gärna hitta fel hela tiden, men jag gör inte det. Glömde säga det, men han stannar i Sverige! Han ditchade jobbet i Thailand, skrämmande men sant. Och jag är faktiskt glad att han gjorde det. Tydligen hade jag inte varit lika opartisk som jag själv trott, men jag gjorde faktiskt mitt bästa.
Har fått jobb också. Typ. På Riche, hänger numera med Anders Timell och serverar halloumi till Elin Kling och Pontus Gårdinger. Såg han, programledaren för Idol i torsdags också. Men det känns som ett trevligt jobb, personalen är rolig och vi lär snart kunna dra fördel av att jag jobbar där. Hehe. (Värt att tillägga: Riche och Slakthuset har ibland samma dörrvakt!).

Sitter nu och skriver önskelista. Har även fnulat lite på vad jag ska ge pojken, sa nämligen till honom att han inte skulle köpa något till mig. Men det var ju tre veckor sen, har ångrat mig. Åh, sånt här är ju bara så jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0