all the other kids with the pumped-up kicks

Det här med dejter. Ett fenomen som jag har diskuterat flitigt den senaste tiden. På något vis har det blivit så aktuellt - jag vet inte om det bara är så att jag inte förut varit singel på väldigt länge, men det känns som om vi har kommit in i den åldern då killar bjuder ut en på dejt, och helt oironiskt faktiskt använder begreppet dejt när dom gör det.

Sedan kanske det inte är de mest spektakulära dejterna de erbjuder heller. Fine, jag måste ge credd till killen som bjöd hem mig till sin kompis flickväns (!) lägenhet för att laga middag till mig, och senare tog mig till en bar med stand up-comedy. Men de flesta killar brukar nöja sig med att försynt fråga om man vill ta en fika med dom. Fika. Stelt, lame och påminner om en arbetsintervju. Varför tror killar att vi tjejer så gärna vill fika? Är det deras bild av tjejer? Då tycker jag att ta en öl eller drink är ett bättre förslag. Blir inte lika sti stämning, och av någon anledning råkar båda avslöja mer än någon av dom först hade tänkt sig.



Ofta är det bara tröttsamt. Killen gör vad han tror förväntas av honom, och antagligen gör väl vi tjejer det med. Det är sällan man blir positivt överraskad och känner sig sugen på att ses igen. Oftast går man efteråt och tänker ut det lämpligaste sättet att rejecta en ny invit ifall den skulle komma.
Men några gånger är det ju ändå värt den där kaffen eller drinken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0