Tick tick boom

Shit. Detta är inte nådigt. Våran alldeles egna Gladiator fick mig att göra massa rumpövningar i måndags. Och visst, de var jobbiga. Och ja, jag kunde inte böja mina ben riktigt på några minuter. Men att det skulle resultera i denna onådiga smärta. Det trodde jag aldrig. Snacka om att få veta att man lever.

-Så vad händer ikväll?

Onsdag. Lilllördag. Inga läxor, utgång?! Vet att Poké ska spela match men på min agenda står nog någonting i stil med bartömning på Sommar.

"Lillördag är en svensk benämning för den vardag som anses vare lite festligare och då man till exempel äter godis/snacks, en finare middag eller går på dans. Ordet kommer ifrån piglördag, vilken inföll på onsdagar för det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen."


Ser ni tjejer? Det är våran rättighet. Nej, skyldighet att gå ut på onsdagar! Gör det för feminismen ellet nåt.



Hehe. Det var faktiskt min present till Trygg. Öla lite. En dejt (keff fantasi, I know). Fast en mindre stel dejt förstås. Massa peeps från skola kommer också vara där (hatar att vara 18 år och ständigt skämma ut mig inför folk från skolan. Förra onsdagen hängde jag på Collage hela kvällen. Jag och en dude i min paralellklass klickade och hetsade varandra till att ta på folks rumpor. MEN DET ÄR LUNGT FÖR HAN ÄR GAY, som jag uttryckte mig och påpekade ett flertal gånger. Ååh dör. Vi hade aldrig pratat med varandra innan. När vi ses i Ljushallen nu slår båda ner blicken.

Hatar även mitt nya schema och dess oförmåga att förstå sig på en artonårings prioriteringar. Avsaknaden av små guldkanter på tillvaron som sovmorgon på torsdagar. Att sluta tidigt onsdag och fredag. Det är fan förjävligt. Skandal. Till VGY:s schemaläggare: I will find you. I will hunt you down and I will kill you!! Yeah Kippe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0