högsta taket, högsta våningen

Tänker tillbaka. Men jag saknar honom inte, är själv förvånad över hur lite jag tänker på honom. Kanske för att jag var så förberedd på att det skulle förändras så hastigt. Tänker på förra våren, minns saker som sades ''Jag kan verkligen se oss tillsammans i framtiden’’ Tänker på framtiden. Inte för att jag vill att det ska vara vi. Utan bara för att jag är nyfiken och det är kul att leka med tanken. Tänk om det är så att det liksom redan är bestämt. ödet typ. Shit vad lame det där lät.

Missförstå mig inte heller och tro att de är något jag vill eller hoppas ska hända, utan jag bara tänker, mer på själva grejen med framtiden än på just honom. Framtiden är så jävla spännande.Vilka nya personer har man i sitt liv om ett år och vilka har man förlorat? Hur kommer ens känslor för de personer man har omkring sig just nu att ändras? Tänk om det är så att i framtiden kanske det är meningen att man ska vara vän, kk, tilldammans eller kanske bara bekant med någon. Men att just nu är det inte rätt tid, man är bara inte där än.

Jonathan Johansson – Blommorna (Niva remix)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0