Should I go home still sober Should I buy me another glass of wine And forget about time

Jag är sjutton och ett halvt år gammal. Inte längre ett barn. Men knappast vuxen. Jag har inga problem med att vara sjutton. Men att vara ensam sjuttonåring är inte roligt. Livet har förändrats, och det snabbt. Det är jobbigt att sitta på en bar och veta att om man dricker en enda droppe blir man utkastad, medan de andra är inne på sin tredje öl. Det är jobbigt att behöva gå hem klockan 23.00 för att de andra ska dra vidare. Och det är jobbigt att veta att det är 4 månader kvar innan jag slipper skiten.

Att snön börjar smälta och att solen tittar fram gör det lite lättare att uthärda denna deprimerande tillvaro. I helgen är det hemmafest hos Blondie. Ginger eller afro? We'll just have to wait and see.

Det här är min tröst när helgen nalkas och ensamheten smyger på. Att världens roligaste film alltid ligger och väntar på datorn. Puss baby <3


Kommentarer
Postat av: Cornelia

vilken film är det? :)

2011-03-07 @ 21:05:25
Postat av: Mejarn

Pineapple express :D

2011-03-08 @ 14:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0