when no one is around you say baby i love you then you say my name

Att säga fel namn vid fel tidpunkt. Det har tagits upp i bloggen förut, men är värt att dra en runda till.

Ofta går det att bortförklara eller skratta bort det. "Hehe oj jag menade Johan såklart, tänkte bara på vad jag har för läxa i historia och min lärare där heter Jocke så blev lite fel..." Men ibland är omständigheterna sådana att situationen aldrig kan bli annat än stel. Till exempel för en tjej jag känner, som mitt i akten med hennes pojkvän ropade ut en killes namn. Som inte var pojkvännens namn, utan en av hans kompisar. Hon fick sig inget den kvällen.

Det kan bli jäkligt jobbigt även om det inte är man själv som säger fel. En kompis mamma berättade idag om hur hon gått rakt in i dotterns rum där hon låg och pussades med sin pojkvän för att be dom gå och handla. Tyvärr råkade hon säga dotterns ex namn när hon tilltalade den nuvarande. Ett ex som många gånger dykit upp i samtal om svartsjuka och andra obekväma situationer. 

Jag ska bara säga älskling i fortsättningen. 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0