För övrigt anser jag att...

Som Bridget uttryckte det; ingen av oss har fått något på ett tag.

Känns nästan som att jag börjat plocka vuxenpoäng istället för pinnar. Jag menar, jag kom just hem från en föreläsning i kulturhuset. Det var nån amerikansk feministförfattarinna som skrivit en bok för 35 år sedan som samtliga i publiken läst i tonåren. På så vis kan ni räkna ut den ungefärliga medelåldern och könsfördelningen på den föreläsningen. Det pinsammaste var väl att jag satt och skrattade högt åt alla skämt som en annan medelålders feminist. Jag köade i alla fall inte till signeringen efter. Och nej, det var inte föra att jag hade bråttom till affären för att handla middag.

Jag har tillbringat veckan vandrandes uppe i bergen i Abisko och verkligen uppskattat det. Njutit av fulla drag skulle jag till och med kunna säga. Fredagskvällen spenderades i en tågkupé. Löste korsord, sudoku och läggdags klockan 22.

Väl i Stockholm klockan sex lördag morgon är jag hurtig och somnar inte om på grund av "det fina vädret". Åker sedan till stan och lunchar med Morbror. Kollar resor och hotell inför en framtida resa. (Att planera en resa två år framåt i tiden måste garanterat belönas med höga vuxenpoäng).

På kvällen vankades ingen fest, utan den tillbringades på en italiensk restaurang på Söder med Blondinerna. Föjdes av lite filmtittande hos Mejarn och avslutades framför TV:n med Howkie.

Som topp på allt detta ska jag opereras själv imorgon och jag är inte ens orolig. Har fixat allting helt själv (med lite hjälp från Yogamorsan förstås).



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0