Vi är perfekta för det här

Igår jobbade man på en 40-årsfest. Och tappade bort sin lön på väg hem.
I väskan hade man bytet; En halv toscakaka och fyra stycket Carlsberg Hof.

Blondie var taggad och ville på fest. Hon tog sina två öl och jag mina.
Vi begav oss åt helt olika håll.

Jag mötte upp Sebban och Casper på bron. Bad honom ta med kapsylöppnare.
Det blev en fin promenad och Casper gillade mig. Satt på platsen med ortens finaste utsikt och drack våra öl.
Imorse åkte han till Amsterdam.

Var hos idolen ikväll. Kom förbi oanmäld, var inte hungrig. 
Gick in, kollade igenom hela kyrkan men hittade inte honom.
Sängen var tom, väskan låg ouppackad efter resan.
Ringde hans mobil. En iPhone vibrerade några meter bort.

Så hörde jag honom. Han sjöng.
Följde hans sång ner för en läskig källartrappa och kommer in i en studio.
Tjuvlyssnar ett tag.

Han bjöd mig på sin spelning på Café Opera.
"Juste, jag glömmer alltid att du inte är arton"
Han hade fina fårskinnstofflor och vi pratade om hösten.
Sa att jag fick lov att komma över nån kväll. På lite vin.

Fint, sa jag och kilade hemåt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0