Jag är skör idag

Någonting hände den vintern, 2009/2010.
Jag vet inte vad det är, kan inte sätta fingret på det. Vet att det har bidragit till vår sammanhållning, vet att det gjort mig mer oblyg och gett mig en mer avslappnad syn på livet. Vet att det gjort mig säkrare, jag har grubblat mindre och haft mindre ångest. Vi har varit tjejerna med koll, så att säga.
Sedan händer något igen och det hela ter sig helt annorlunda. Alla ändras och det blir svårt att veta var man ska ta sig till, sin plats. Vem man ska lyssna på, vems parti man ska ta. Vems parti man vill ta. Då skulle det nästan vara skönt att dra tillbaks tiden. Till innan den vintern 2009/2010 då ingeting kom oförutsett och man visste vart man hade allt och alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0