I want to be rich and I want lots of money

När jag blir stor ska jag vara rik. Sådär snuskigt rik ni vet, kunna lägga pengar på vad jag vill när jag vill. Hus i alla städer och obegränsat med shopping. Pengar kommer inte vara något problem så att säga.
Problemet är snarare när verkligheten hinner ikapp. Problemet är hur jag ska bli rik. Det finns en rad alternativ och jag antar att det bara är att välja och vraka.

  • Man kan ju alltid köra en Anna Anka. Dra på sig fetaste skånedialeken och dra ner till staterna och söka pengarna kärleken. En perfekt relation där jag bara behöver ta hand om min kropp och snacka svenska utan att min man fattar ett dugg. Jag är inte särskilt bra på engelska heller för den delen så kommunikationen räcker inte längre än till våra kontoöverföringar.

    Fördelar: Slappt, effektivt. Man blir brun i Hollywood och säkert granne med någon kändis.
    Nackdelar: Kan vara svårt att hitta bra manmaterial om han nu ska vara snygg och rik. Med andra ord finns risken att man måste nöja sig med det sistnämnda.

  • Nästa alternativ är att faktiskt satsa på utbildningen. Ni vet, försöka gå ut gymnasiet med 20,0 och studera vidare utan sabbatsår. Gå något invecklat universitet och högskola. Kanske få anställning på värsta stället, kanske starta något eget och bli en framgångsrik affärskvinna.

    Fördelar: Man kan välja sin man själv och om man nu skulle vara äldre när alla bitar faller på plats, kan man faktiskt lyxa till med lite lammkött.
    Nackdelar: Inte vidare exklusivt. Måste leva som en kyrkråtta under studenttiderna och förmodligen slutar det med att man blir utbränd. Dessutom har jag redan sumpat det där med full pott i gymnasiet.

  • Ett tredje alternativ är att satsa på the thug life. Gå den kriminella vägen med mutor, droger och karteller. Fuck the system och köra sitt race. Det vore i och för sig riktigt tungt. Jag kan se mig själv glida runt som en minigangster med guldkedjor och snusnäsdukar. Eller kanske en gangsterbrud? Lägga på mig och bli värsta big booty bitch som bara står och shakear och bringar the boys to the yard med min milkshake dagarna i ända.

    Fördelar: Enkelt, ingen skatt. Du får mycket respekt och kan ta vad du vill ha. Du slipper utbildning och böcker men dina utmaningar är att planera stora kupper och värdetransportrån. Hur tungt?
    Nackdelar: Det är ju som sagt ganska farligt. Bengen spanar efter dig och du har fler ovänner än vänner. Dessutom råkar familjen ut för hot hela tiden, och man vill ju inte oroa gubbarna i onödan. 

Get rich or die trying?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0