Svenska flicka, kom ska vi dricka!

Softar i skolan ba. Har haft kvinnohistoria. Årets girlpowerämne, det är rikstungt. Fast de har inte blivit så überfeministiska ännu, väntar förväntasfullt på att få dela hatet till dessa mansgrisar med någon. Typ MVG till mest hatande kvinna och så vidare.

Firade Brorbrors födelsedag på finrestaurang igår. Det var sweet, lite skönt folk var där och maten var nice. Fick en liten impuls och skulle försöka beställa en starkcider. Familjen spelade med och allt, men det elake kyparn krävde mig på legg. Modefucker. Bror tyckte synd om mig som failar enda gången jag försökt och bjöd mig på sin. Snällbror. Något mindre nice var att kyparen erbjöd mig en likadan alkoholfri drink som Lillebror 11 år beställde. Gränslös förnedring.

Hursomhelst har i alla fall Bror och Brorbror kommit hem från årliga resan till Finland nu. Jag brukar alltid få en present från tax-free shoppen för att jag passat Lillebror. Ni vet en parfym eller något liknande. Denna gång fick jag en liter Koskenkorva Blueberry! Asvärt. Förutom att Storebror tog sig friheten att dricka upp den. Grabben är skyldig mig hur mycket som helst nu.

PS. L-A:s idé om att klä ut sig till ett svin på ombytta könsroller-maskeraden bara ter sig tyngre med tiden. GIRLPOWER


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0