I'm on a boat

Haft en tung helg som gått på tok för fort. Det är inte varje fredag man cruisar runt på en båt i skärgården destination okänd med en massa öl och vin i lasten. Inte heller varje helg man får motorstopp någonstans ute på Östersjön i tron om att behöva ransonera ölen för att överleva. Allt gick relativt bra förutom att Maroon tappade luren, tjejerna inte kunde kissa och så motorstoppet förstås. Något vi kom att ångra dagen efter var att det enda drickbara ifråga som vi lyckats dra oss med ut var alkoholhaltigt. Fick skjuts i en liten röd cab också. PARANOIA.

 

För att bibehålla ruset från vinet och undvika bakfyllan såg vi bara en utväg. Istället för att röra oss hemåt tog vi åter Mamma Ronnes ICA-kort och handlade fetaste picnicen och trefemmor. Vi satte oss vid vattnet med grabbarna och avnjöt all maten i solen. Sweet.

Nästa destination blev O'learys med Howkie. Ribs resulterade två mätta, nöjda cheyer. Så mätta och nöjda att vi somnade in i ruset av vinet efter ytterligare några glas i mitt residence. Adidas var tydligen där- och vände. Jag tror hon såg oss som två hopplösa fall.

Men kvällen var inte över för min del. Drog på mig magtröjan och airmaxen och begav mig mot Hornstull där det var efterfest och Swooshen och hennes lilla vän väntade. Vi ville ha kebab och sedan skulle vi tydligen till Åkeshov. Planerna tog en drastisk vändning när vi vart uppraggade av två militärer som drog med oss till KB.

Lite lightöl och levande ljus senare och jag insåg att jag borde fly illa kvickt för att slippa hamna i säng med den ene. Promenerade till Stadshagen fem på morgonen i soluppgången.

Du sätter höstsolen i eld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0