sunday, bloody sunday

Precis hemkommen från jobbet och håller på att somna över tangentbordet. Död. Men det är så det ska vara på söndagar.
Det blev som väntat en rolig kväll igår. Mycket folk från olika håll, dans, vodka och kladdkaka. Trots den jobbiga morgonen med den upptäckta vodkaflaskan så struntade jag i päronens förtroende och blev full. Väldigt full. Busade runt bland villorna med min käre gladiatorkompis. Ringde runt på dörrarna och hade osammanhängande fyllekonversationer med folket som öppnade och i ett hus blev vi inbjudna på sofistikerad vinkväll av en trevlig kille i 25-årsåldern. Jag tackade glatt ja och tog av mig skorna och gick in, men när jag vände mig om och såg gladiator springa för livet tog jag skorna i handen och flydde jag med.
Väl tillbaka hos Little Miss Sunshine hade folk haft lite väl roligt och spårat sönder köksbordet på mitten. Mannen kom också dit och vi talade ut om planerna på att åka till stället där freden och kärleken frodas. Lite halvjobbigt men skönt efteråt. Alltid bäst att säga direkt hur man känner.
Den här helgen har höjt pinnstatistiken och dessutom måste det ges lite cred för de uppfinningsrika ställena. En hade kul i tvättstugan, en annan i kyrkan. Tungt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0