on the roof of heaven

Hade sällskap på vägen hem av Carlsson, vi snackade om ålder och att åldras. Jag kom fram till att 23 verkar vara en bra ålder, det är det sa han. Så jag vill leva livet fram tills jag är 23 och sen stanna där, bara stänga av åldrandet. 23 då har man lagom mycket ansvar man kan fortfarande vara lite ung och dum, men behöver samtidigt inte bråka med jobbiga föräldrar om ute tider och förhoppningsvis har man en egen lägenhet.

Nu kan jag fortfarande skylla på att jag bara är ett barn, jag ska göra misstag och lära mig av dem. Men hur länge är det okej att göra misstag? När man är 40 kan man ju inte dricka sig lite för full sen säga: oj jag visste inte bättre. Hur länge ska man samla på sig erfarenheter och vid vilken ålder är det dags att börja använda dem? Jag har fortfarande en chans att ändra mig, men när är det försent? är det aldrig försent för en förändring eller? När är man en ''färdig'' människa liksom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0